Eon.dk

Abonnement og betingelser

Opdateret

Kan jeg sætte mit abonnement i bero?

Man kan ikke sætte sit E.ON abonnement i bero. Men du har muligheden for at nedgradere dit abonnement. 

Ændringen effektueres pr. ultimo måneden.  

Skriv til os, hvis du ønsker at ændre dit abonnement - brug formularen her.


Opsigelse af abonnement og betaling af sidste regning

Hvis du ønsker at opsige dit abonnement, skal du sende en skriftlig opsigelse til os - brug formularen her. Dit ladekort bliver spærret samme dag, som opsigelsen er trådt i kraft.

Du har løbende måned plus 1 måneds opsigelse. Så uanset hvornår på måneden du siger op, fortsætter dit abonnement måneden ud og måneden efter. Dit abonnement faktureres altid bagud for den forgangne måned, og din regning forfalder til betaling 1 måned og 7 dage efter udgangen af abonnementsmåneden.

Eksempel:

  • Du opsiger dit abonnement d. 28. januar til udgangen af januar måned
  • Vi fakturerer for januar måned d. 7. februar
  • Januar-regning skal betales d. 7. marts
  • Vi fakturerer også for februar måned omkring den 7. marts
  • Februar-regning skal betales 7. april.

Du skal derfor være opmærksom på, at der kan gå 2-3 måneder fra du opsiger dit abonnement til din sidste abonnementsbetaling.


Betalingsbetingelser - hvornår skal jeg betale min faktura fra E.ON?

Dit abonnement faktureres bagud for den forgangne måned – omkring den 7. i hver måned. Du har herefter 30 dage til at betale regningen. Din regning bliver trukket via Betalingsservice, hvis du er tilmeldt – ellers skal du selv betale regningen omkring d. 7. i den følgende måned.

Eksempel:

  • Abonnementsmåned: Januar
  • Vi udsteder regningen 7. februar
  • Regningen skal betales 7. marts

Du kan altid se din regning på Mine Sider ca. 7 dage efter månedens afslutning.

Tilmeld dig Betalingsservice her.