Eon.dk

Oplever du problemer med opladning?

Opdateret

Hvis du oplever problemer med opladning på E.ONs ladestandere - fx hvis opladningen er gået i stå mens du har været væk, eller opladning ikke kan startes. Det kan skyldes, at ladekablet og selve stikket kan være slidt og trænger til at blive skiftet. Små hakker i den yderste ring på stikket, kan betyde at stikke ikke kan komme helt i bund på ladestanderne, og dermed skyldes at opladningen ikke kan startes eller bliver ustabil. 

Der kan være forskellige årsager til, at du oplever problemer i forbindelse med opladningen, og her kan du få svar på nogle af de problemer, du måske oplever: 


1) Hvorfor lyser E.ON-ladestanderen rødt? 

Der kan være 3 årsager til, at ladestanderen lyser rødt:

Den er offline. Det betyder, at den ikke har forbindelse til os. Alle vores kommandoer bliver sendt via mobilsignal, så når en stander er offline, kan vi ikke genstarte eller fixe den fra vores kundecenter eller tekniske afdeling. Standeren kan heller ikke verificere ladekort, når den er offline. Men den har en indbygget hukommelse. Har man benyttet standeren før, er der stor chance for, at den virker – simpelthen, fordi den kan huske ladekortet fra sidste opladning.

Der er en stikfejl. De opstår, hvis kablet ikke skubbes helt ind – eller trækkes for hurtigt ud. Vi kan løse det fra kundecenteret ved at reboote standeren. Forbliver fejlen der, er stikket ødelagt, og vi skal have en tekniker afsted.

Der mangler strøm. Hvis standerens sikringer af en eller anden årsag er slået fra. Så skal vi have en kørende tekniker på banen.


2) Mit ladekabel sidder fast i ladestanderen

Hvis du oplever problemer med at frakoble dit ladekabel efter endt opladning, kan du gøre følgende:

Tjek først, at ladekablet sidder helt fast i standeren inden du holder ladekortet henover kortlæseren og frakobler kablet.

Hvis nogen har forsøgt at fjerne kablet under din opladning, kan selve kablet være trukket lidt ud af ladestanderen, og så kan kortet ikke stoppe opladningen.


3) Mit ladekabel passer ikke til E.ONs byladere

Vi har oplevet at nogle biltyper leveres med ladekabler - bl.a. fra mærket Harting - som ikke kan bruges på vores byladere. Det er selvfølgelig beklageligt. Hvis du er E.ON kunde, kan du købe et ladekabel, der passer hos os. På vores hurtigladere er der fastmonteret ladekabler, så her er der ingen problemer.


Hvis du stadig oplever problemer, så ring til vores kundesupport på 70 27 05 77.