Dette indlæg er gammelt og kan indeholde fejlagtig information.
Kommentaren, som du leder efter, er flyttet til en ny diskussion eller blevet slettet.

optaget ladestandere

Når jeg slå op i app kan jeg se at alle ladestandere er ledige, der hvor jeg ønsker at lade, men når jeg kommer er de optaget. Idet nogle af standerne er optaget af biler, der åbenbart er færdig opladet, hvorfor viser app ikke de standere der er optaget som de standere der er ledning ?

Kommentarer

  • Hej Berit

    Vores app bliver løbende udviklet, og vi forventer at frigive en ny version af app'en snart. Hvilke funktioner den nye version præcist indeholder, har vi desværre endnu ikke fået informationer om, men vi sender dit forslag videre til vores udviklere med det samme.

    I app'ens nuværende form vises de ladestandere, der er i gang med at lade en bil, som værende optaget.

    Med venlig hilsen
    E.ON Danmark

    Kundeservice
  • Er det tilladt at frakoble en anden bil der klart er fuldt opladet? Når app'en revideres foreslås 1) mulighed for at få tildelt kø- nummer ( med få min's tilkoblingsmulighed før næste i køen ) 2) give besked til den fuldt opladede at man overtager laderen fordi hans/hendes bil er fuldt opladet vh

  • Hej Bjørn

    Det vil ikke blive muligt, at frakoble andre biler. Ideen om at kunne frakoble en bil, når den er opladet, så man selv kan komme til er egentlig rigtig god. Men der er en række forhold, som der pt. ikke gør det muligt. En af disse, er selve kablet. Når kablet er frigivet fra standeren, er det samtidig frigivet fra bilen og så er muligheden for "bortkomne" kabler alt for stor. Vi tror mere på en begrænset holdetid på pladser med landestandere og et krav til at bilen er tilsluttet.

    Vi hører dog gerne om dine forslag og ideer og vil opfordre dig til at sende disse til kundecenter@eon.dk

    Mvh.

    Martin
  • Det kunne også være en ide hvis man fra Eon kontaktede dem der misbrugte ladepladser - på Frederiksberg Hospital, hvor der kun er 2 pladser, er der en elbil, der præsterer at holde i både 2 og 3 dage, med ladekabel i !! og typisk en hel weekend.
    Et opkald fra Eon til sådanne misbrugere, kunne forhåbentlig ændre adfærd til gavn for mange, rigtig mange.

  • Hej Berit

    Tak for din besked.

    Selv om det kan opleves som en stor gene og vi rigtige gerne vil hjælpe, så er det de lokale parkeringsregler der afgør, om en bil holder ulovligt parkeret. Det betyder, at så længe det er tilladt at foretage en langtidsparkering på den angivne plads, så foretager den pågældende bruger sig ikke noget der strider mod reglerne.

    Mvh.

    Martin
  • Overvejer EON, men kan se at ovenstående problem ikke er løst. Jeres App viser ledige standere, men ALT er optaget af parkerede El biler 🙁
    Det er sgu lidt misvisende. Kan I ikke kigge mod udlandet, og se hvordan andre har løst problem ? F.eks sensor i vejen eller andet som registerer pladsen er optaget.
    Vh Daniel
    Daniel
  • Hej Daniel

    Det er et problem, som vi kender til, og arbejder på at løse. Udfordringen med det arbejde er, at vi kun ejer ladestanderne - men at kommunerne ejer parkeringspladserne. Det er derfor kommunerne, der bestemmer over afmærkning, parkeringstid osv.

    En løsning er jo så at bygge en form for sensor ind i selve ladestanderen, men det er noget som vores projektafdeling ser på.

    Vi er i dialog med kommunerne, ikke kun om optagede opladningspladser, men også som den mangelfulde skiltning/afmærkning, som mange kunder oplever.

    Vi håber derfor snart at kunne skabe bedre oplevelser for vores kunder og gæster.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Hej ,
    Tak for hurtigt svar 😀
    Bestilt mit EON Idag, så er spændt på konceptet.
    Vh Daniel
    Daniel Andersen
  • Hej Kundeservice,

    Jeg har forsøgt at bruge jeres E.ON Drive app til at se om ladestanderne i mit naboområde er ledige eller optagede.

    Den information I præsenterer i app'en stemmer ikke overens med virkeligheden. Ofte står i appen at ladestanderne er "Ledig". Når man så kører over til ladepladserne, holder der biler tilsluttet alle udtag og ladestandere.

    Jeg har påpeget det samme problem tilbage i januar, men det er ikke løst. Måske kan problemet hænge sammen med at forbindelsen til bilen lukkes efter opladningen er afsluttet?

    Min lokale ladestander er fx i øjeblikket ude af drift, og har været det i ca. 5 dage. I app'en står den alligevel som hhv. "Optaget" og "Ledig". En mere passende status ville være "Ude af drift" eller "Fejlmeldt".

    Bedste hilsner
    Esben
    Esben Barnkob
  • Hej Esben

    Jeg giver informationen videre med det samme, også omkring den manglende "Ude af drift" besked.

    En ladestander opfatter ikke sig selv som ledig, før kablet er taget ud og porten er lukket. Derfor er det meningen at standeren skal være optaget i app'en, så længe der er et kabel tilsluttet - opladning eller ej.

    Du har muligvis allerede forsøgt det, men vores app bliver løbende opdateret. Derfor kan du forsøge at afinstallere app'en, og installere den igen - det kan løse problemet, for alle standere skulle gerne være "online" med app'en.

    Med venlig hilsen
    Thomas
    Kundeservice

Tilføj kommentar eller skriv et nyt indlæg

Dit navn og indlæg kan ses af alle.Din e-mail vises aldrig offentligt.