Dette indlæg er gammelt og kan indeholde fejlagtig information.
Kommentaren, som du leder efter, er flyttet til en ny diskussion eller blevet slettet.

Skift af elbil

Hej

Har i en ladeboks til den nye nissan leaf der kan lade den med 6,6kw?

Kommentarer

  • Hej Danni

    Vores ladebokse har Type 2 stik, som passer fint til den nye Leaf. Den nye Leaf kan lade med 32A på en enkelt fase, men det vil kræve ekstraudstyr at kunne få det igennem vores boks.

    Indtil videre vil den nye Leaf derfor kunne aftage 3,7 kW i timen fra vores ladeboks (1 fase, 16A).

    Vi melder selvfølgelig ud, når det bliver muligt og hvad det kommer til at koste. Dog er det værd at overveje vigtigheden af at kunne lade med mere end 3,7 kW i timen, da de fleste elbiler bliver sat til opladning om natten - og derfor alligevel er fuldt ladet op næste morgen, selv med "den langsomme" løsning.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Jeg har købt en Nissan Leaf som i skal levere en ladeboks til. Jeg har ofte kun 6 timer til at lade bilen. Jeg har gået ud fra at det kunne lade sig gøre fordi jeg fik en ladeboks der passede til min Leaf med 6,6 Kw.
    Kan man bruge ladeboksen med 11 Kw til at lade med, vel vidende at bilen kun kan optage 6,6 Kw?
  • Jeg er enig med Hans Henrik om at der kan være situationer hvor det vil være rart at kunne lade med de 6,6kw. Så har i en løsning på vej man kan bytte til på et tidspunkt?
  • Hej Hans Henrik og Danni

    Vi arbejder på en løsning, så man kan udnytte den nye Leafs hurtige opladning derhjemme. Det er dog for tidligt at sige, hvordan løsningen præcist bliver sat sammen.

    Følg os gerne på vores hjemmeside og Facebook, hvor vi løbende opdaterer med nyheder.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Hej Kundeservice,

    Tak for delvist svar.

    Det løser jo ikke mit problem med ladning på 6 timer.

    Man kan vel bare få jeres H2 løsning i stedet?

    Venlig hilsen
  • Hej Hans Henrik

    Den eneste forskel på H1 og H2 er kablet, som er henholdsvis Type 1 og Type 2.

    Begge bokse er i stand til at yde 11 kW i timen på 3 faser. Derfor vil en 1-faset bil - såsom den nye Leaf - kun aftage 3,7 kW i timen (1 fase ved 16A) fra boksen, som standard. Derfor ser vi på, hvordan udfordringen kan løses, så bilen kan lade hurtigere.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Hej Kundeservice,

    Så vidt jeg kan se er H1 kablet 2,5 meter og H2 kablet 5 meter. Sidstnævnte giver noget mere frihed i forhold til placeringen af boksen og placeringen af bilerne i indkørslen.

    Venlig hilsen
  • Hej Hans Henrik

    De fleste Type 1 biler har deres ladeport siddende i fronten af bilen. Derfor har man vurderet, at 2,5 meter kabel var nok, da de fleste biler kører forlæns ind i deres carport/garage.

    Type 2 bilerne har typisk ladeporten siddende bag i bilen, og ved forlæns indkørsel er der jo så behov for et længere kabel.

    Kablet fra boks til bil er fast længde fra fabrikken, men hvis boksen monteres i eksisterende CEE-stik, kan strømstikket forlænges på "CEE-siden" og øge flexibiliteten.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Jeg lader fint på E.ONs 11 kW standere, men mit kabel passer ikke til hurtigladerne. Jeg kan godt sætte stikket i jeres kabel, men der kommer ingen strøm. Der er LANGT mellem 11 kW standerne i min landsdel, så jeg ville gerne kunne lade på hurtigladeren i Aabenraa. Har I et forslag til, hvordan det kan lade sig gøre?
    Karl
  • Hej Karl

    Hvilken model elbil kører du i?

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Jeg kører Zero DS
    http://www.zeromotorcycles.com/charging/
    Karl
  • Hej Karl

    Ud fra linket, har motorcyklen et Type 1 stik (J1772). De elbiler, som har Type 1 stik, kan enten ikke hurtiglade - eller også har de et separat stik til hurtigladning.

    Det vil måske være muligt at tilkoble motorcyklen til enten CHAdeMO eller CCS stikket via en form for adapter. Forhandleren/producenten vil kunne svare mere præcist på mulighederne for hurtigladning.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Hvad er seneste nyt på hurtig ladning til Nissan LEAF? (32A på 1-fase.)
    Jakob
  • Hej Jakob

    Seneste nyt er, at vi arbejder intenst på at få en løsning klar, så en almindelig 3-faset installation kan "oversættes" til mere power på en enkelt fase. Det forventes at ske i løbet af sommeren.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Er I ved at være i hus med 32A på 1-fase? 😀 Jeg skal snart til at bestille...

    Hvis I nu ikke når at få løsningen klar. Kræver det så en ny boks hvis man skal gå fra 16A til 32A på sin hjemmeboks?
    Jakob
  • Hej Jakob

    Vi arbejder fortsat på at få løsningen på plads, så den er ikke klar endnu.

    Det er planen at vi opgraderer/udskifter de nuværende 16A ladebokse uden omkostning for Nissan kunderne, når vi når dertil.

    Med venlig hilsen
    Thomas
    Kundeservice
  • Ok, Hvor lang leveringstid er der på en ladeboks pt (til en Nissan Leaf 2018)?
    Jakob
  • Hej Jakob

    Vi forventer at have bokse på lager til alle i løbet af de næste 3-4 uger.

    Med venlig hilsen
    Thomas
    Kundeservice
  • Det lyder ret spændende at i udskifter uden omkostninger for Nissan kunderne, jeg har godt nok den gamle Leaf, men den kan jo også lade med 32A på 1-fase, det var da positiv læsning.

    Mvh
    Jan
    Jan Jeppesen
  • Hej Jan

    Det er planen, at det ikke koster noget for kunderne at opgradere, men løsningen er ikke færdigudviklet, så vi melder mere ud efterhånden som det kommer på plads.

    Med venlig hilsen
    Thomas
    Kundeservice
  • Hejsa
    Er planen med gratis udskiftning den samme for kunder med Hyundai ioniq der også kan lade hurtigere på 1 fase end de nuværende 16a?
    Kristian
  • Hej Kristian

    Oplægget er at det ikke koster noget, men vi kender ikke den endelig form af produktet - om det er en ny boks, eller en opgradering af den eksisterende - så det er for tidligt at sige noget om eventuel merpris.

    Med venlig hilsen
    Thomas
    Kundeservice
  • Hvordan ser det så ud med jeres ladestandere rundt i landet. Vil de ligeledes supporter hurtigere ladning på en enkelt fase på sigt?


    Kristian
  • Hej Kristian

    Det seneste nye er, at standerne kommer til at kunne "dele" strømmen imellem sig. Det betyder at tre-fasede biler vil kunne aftage 22 kW i stedet for 11, hvis standerens anden port er ledig - og selv "skrue ned" til 11 kW, hvis en anden bil kobler til på modsatte side.

    Der er ikke noget der indikerer, at enkeltfaset opladning vil blive hurtigere på de offentlige standere på nuværende tidspunkt.

    Med venlig hilsen
    Thomas
    Kundeservice
  • Jeg står og skal købe en ny el-bil.
    Er jeres ladere klar til at kunne lade den nye Nissan Leaf op med 6,6kW?
    Det er lidt en dealbreaker for mig.

    Ellers bliver det nok BMW i3 og Clever.
    Alex
  • Og det blev så en BMW med Clever ☺ for E-on er ikke helt klar med en boks der kan samle to 16A faser til en 32A fase endnu.

    Men hvorfor skifte til BMW og Clever,
    Clever tilbyder jo at de kan installere en boks som gør at du kan lade den nye Leaf med 6,6kW, så jeg kunne forstå hvis valget var Nissan og Clever som alternativ !

    E-on´s ladeboks til en BMW kan lade med 11 kW lige som den Clever levere.
    Jan
  • BMW giver “gratis” ladeboks med strøm i 3 år. Hos Clever.
    Nissan giver “gratis” ladeboks med strøm i 2 år. Hos E-on.

    Men E-on ladeboks kan kun lade 3,7 kW på Leaf pt.
    Og det er for langsomt.

    BMW i3 kan lade med 11kW med boksen fra Clever.
    Alex
  • Hej Alex

    Vores 6,6 kW løsning til Nissan Leaf er under udvikling, så lige nu vil bilen kunne aftage 3,7 kW fra vores hjemmeladeboks.

    Vælger du den nye BMW i3, som lader på 3 faser, vil den lade med 11 kW fra hjemmeladeboksen.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Der er gået et par måneder siden sidste opdatering.  
    Hvordan går det med udrulning af 32A løsningen til ejere af den nye Nissan Leaf?
    David
  • Hej David

    Svaret er desværre det samme som den 3. august, tidshoristonten er fortsat ukendt.

    Vi arbejder fortsat med løsningen, og skal nok melde ud når vi ved mere.

    Med venlig hilsen
    Thomas
    Kundeservice
  • Hej,
    Nu skriver vi 2019 og Nissan er lige kommet med deres e+ version, hvorfor 3,7kW nærmest ikke har sin berettigelse mere, hvis en opladning skal være afsluttet fra endt arbejdsdag til næste morgen. I Nissans katalog står der I har en løsning - har I det? Og hvad koster den?

    m.v.h.
    Første-gangs-el-bils-køberen
    Michael Nygaard
  • Hej Michael

    Tak for dit indlæg.

    Tidshorisonten er fortsat ukendt og vi arbejder fortsat med løsningen. Vi melder det ud, så snart vi har noget konkret.

    Så lige nu vil bilen kunne aftage 3,7 kW fra vores hjemmeladeboks.




    Kundeservice

Tilføj kommentar eller skriv et nyt indlæg

Dit navn og indlæg kan ses af alle.Din e-mail vises aldrig offentligt.