Dette indlæg er gammelt og kan indeholde fejlagtig information.
Kommentaren, som du leder efter, er flyttet til en ny diskussion eller blevet slettet.

Strøm til elbiler: All Inclusive og solceller, jordvarme etc.

Kan jeg købe HOME-charge All Inclusive, hvis jeg har solceller, jordvarme, elvarme og lignende?

Kommentarer

  • Desværre kan vi som udgangspunkt ikke tilbyde dig All Inclusive, hvis du har solceller, jordvarme, elvarme eller lignende.

    E.ON udbetaler afgifts-refusion (1,10 kr./kWh) og strøm-refusion (1,18 kr./kWh) og for at kompensere for det strømforbrug, man har derhjemme. Dette gør vi for, at kunder kan få fri opladning derhjemme til én fast pris.

    F.eks. solcelleejere betaler ikke afgift af den strøm, man producerer og bruger. I perioder vil din el derfor være afgiftsfri – og i perioder, hvor strømmen kommer fra nettet, vil den være pålagt afgift.

    Godtgørelsen af afgift for el brugt på opladning til din elbil bliver derfor vanskelig at dokumentere.

    En løsning er at etablere en ny hovedmåler ved ladestanderen, så man er sikker på at der er betalt elafgift for den el, ladeboksen har brugt.

    Du kan dog altid bestille CITY-charge her med ubegrænset strøm til E.ONs netværk af hurtigladere og ladestandere.

    Kundeservice
  • Hej Eon

    Jeg har jordvarme med refusion, og kan pt. ikke modtage jeres produkt med all inlusive.
    Er det en mulighed at jeg via min el leverandør opsiger min refusion for jordvarme hos dem, og derved kan bestille jeres produkt?

    Dvs. jeg selv kan gøre op, hvad der bedst kan svarer sig i mit tilfælde. Refusion af jordvarme, eller all inclusive.

  • Hej eon,

    Jeg har solceller under "den gamle ordning", hvilket betyder at jeg afregner nettoforbruget een gang årligt.

    Jeg har en separat måler på det udtag jeg oplader el-bil igennem, og mit netto elforbrug er en del højere end det jeg bruger på at oplade bilen.

    Det betyder at jeg betaler afgift af al den strøm jeg bruger til at oplade bilen med.

    Jeg har lejet en ladeboks igennem en af jeres konkurrenter, og modtager refusion på baggrund af en årlig aflæsning af forbruget på den separate elmåler een gang årligt.

    Kan jeg købe HOME-charge All Inclusive hos eon, eller er jeg nødt til at blive hos konkurrenten?

  • Hej Carsten

    Vores projektafdeling er i dialog med Skat, så vi håber at kunne få afklaret dit spørgsmål hurtigst muligt.

    Vi skriver til dig i dette forum, samt på den mailadresse du har angivet.

    Med venlig hilsen
    E.ON Danmark

    Kundeservice
  • Hej Lars

    Når du har solceller, er det vigtigt, at strømmen til ladeboksen klart kan adskilles fra din egenproducerede strøm, da man ellers ikke kan holde styr på refusionen.

    Det kræver et separat aftagepunkt, som dit elselskab etablerer.

    Kontakt os gerne på kundecenter@eon.dk eller tlf. 70 27 05 77, så kan vi se på din konkrete installation og forhåbentligt tilbyde dig HOME-Charge All Inclusive.

    Med venlig hilsen
    E.ON Danmark

    Kundeservice
  • hvad er problemet ved elopvarmning af boligen?

    er det ikke blot et sprøgsmål om et mindre beløb til refusion af strømmen til bilen?

    Et andet spørgsmål - har to elbiler, begge Tesla, en roadster og en S´er; mulighed for opladning af dem begge? Ikke nødvendigvis samtidig........

  • nu fik jeg læst mig til nogle af svarene

    vedr elopvarmning - hvis regnestykket er bedre ved at betale fuld elpris for opvarmning for at kunne modtage jeres produkt, er det vel det jeg bør gøre?

    Alternativt tænker jeg I kender %´en man får rabat ved elopvarmning og derfor give et mindre beløb i refusion?

    Mht to biler - jeg kører jo kun i en af gange og er den eneste i husstanden, så de kan vel næppe tælle for to - jeg kører jo ikke mere, kørslen er blot fordelt på to biler....

  • Hej Svend

    Refusionen sker i forhold til den faktiske strøm, der løber igennem boksen, og ikke ud fra den totale mængde. Det vil sige, at den faktiske strøm der løber igennem, skal der være betalt afgift af, før der kan søges om refusion.

    Vores All Inclusive abonnement inkluderer ét ladekort til én bil. Vi skelner ikke imellem, hvor mange der er i husstanden, eller hvor meget man kører, men udelukkende til antal biler og batteriets størrelse.
    Hvis du ønsker et ladekort til både din Tesla S og Roadster, kan du sagtens tegne et ekstra abonnement. Din månedspris vil med CITY-Charge All Inclusive være 2 x 579,00, altså 1.158,00 kr. pr. måned for ubegrænset opladning på hele vores offentlige ladenetværk.

    Med venlig hilsen
    E.ON Danmark

    Kundeservice
  • Det gi'r så ingen mening eftersom jeg kun kan køre i en bil ad gangen og ville ha' lagt alle km i den ene, om jeg kun havde en - same same:-)

  • Hej Eon

    Jeg har nu snakket med mit forsyningsselskab og de siger at de sagtens kan "afmelde" den refusion jeg pt. får for jordvarmen. Dvs. mit forsyningsselskab leverer min strøm til normal pris. Så er der vel ikke noget i vejen for jeg bestille jeres produkt såfremt jeg gør dette?

    Det kan skat vel være ligeglade med?

  • Jeres H2 ladestander
    Ser står effekt på 11/22 kW. Finder den selv ud af hvad bilen kan klare? Min har dobbeltlader altså mulighed for 22; hvis jeg nu skifter bilen ud og den så kun kan klare 11, sker det så automatisk, eller skal der tekniker på til det?

  • Hej Svend

    Der vil foreløbig ikke blive ændret i sammensætningen eller vilkår for All Inclussive. Det betyder at man, uanset om man er en bruger på to biler, fortsat ikke må benytte abonnementet til opladning af mere end en bil.

    De mobile ladebokse, som vi tilbyder kan håndtere 11 kWh. Hvis den skal kunne oplade 22 kWh, så skal der foretages en standardinstallation.

    Med venlig hilsen
    E.ON

    Martin
  • Er der nogen øvre grænse for hvor meget man kører?

    Herudover må man købe det til erhverv? Altså er beløbet moms belagt og kan man med erhverv dermed trække momsen fra?

  • Hej Eon

    Blot en reminder, da jeg ikke har fået besvaret mit spørgsmål endnu. Har uden held også prøvet jeres Call center.

    Som nævnt tidligere har energi selskabet oplyst at de kan stoppe den refusionen jeg modtager for jordvarmen, så er der vel ikke nogen problemer. Eller hvad?

  • Hej Carsten

    Vi har ikke glemt dig, men jeg skal beklage, at vi ikke har givet dig en status på din henvendelse. I forhold til dit spørgsmål, så er vi nødt til at afvente en gældende svar fra SKAT, før vi kan svar på, om det ville kunne lade sig gøre. Udfordringen er, at der i BBR f. eks, ikke er angivet om hvorvidt du modtager afgiftsnedsættelse eller ej og derfor er det et spørgsmål om, hvorvidt det at "du har mulighed for at opnå en afgiftsrefusion pga, jordvarme" er nok til, at vi ikke vil kunne tilbyde dig All Inclusive i sin nuværende form.

    Vi tager direkte kontakt til dig og opdatere vores svar herinde, når vi har modtaget et helt konkret svar fra SKAT.

    MVH.
    E.ON

    Kundeservice
  • Hej Hussein

    Ønsker man All Inclusive til erhverv, skal man skrive til vores kundecenter på kundecenter@eon.dk med kontaktoplysninger og så vender en af vore konsulenter tilbage med et tilbud.

    MVH.
    E.ON

    Kundeservice
  • Hej EON

    Jeg har solceller, men modtager refusion for det el jeg putter i bilen ved en af jeres konkurrenter.
    Til dette formål er der opsat en bimåler der registrerer forbruget til bilen.
    Kan denne løsning anvendes så jeg kan få all inklusive?

  • Hej Bo

    De foreløbige anvisninger, som vi har fået fra SKAT, er at vi skal sikre at det er den faktiske strøm der løber gennem ladeboksen, som der søges refusion af. Det vil sige, at en total ikke er tilstrækkelig. Da det kun er den strøm der betragtes som processtrøm der kan søges refusion for, og det er E.ON der skal søge refusionen, skal vi sikre at det grundlag vi bruger til at søge refusionen på er så korrekt som muligt. Det kan vi ikke gøre på andre måder, end ved at sikre at kunden har betalt den fulde afgift for alle de kWh der løber gennem ladeboksen.

    Vi afventer i øjeblikket svar fra Skatterådet på et bindende svar i sagen. Indtil da følger vi den foreløbige anvisning for at sikre, at vi hele tiden agerer så korrekt som muligt. Både for at sikre vores kunder og vores forretning.

    Med venlig hilsen.

    Martin
  • Hej E-on.
    Jeg er en af de heldige med solceller efter nettoordningen.

    Er der nyt omkring kombinationen af jeres all-inclusive abonnement og solceller ?

    Eller er den model der tidligere er skitseret, hvor der opsættes en ny (ekstra) måler med forsyning af strøm hvor der er betalt afgift, for tilslutning af ladeboks?

    På forhånd tak

    vh. søren

  • Hej e-on

    Jeg har solceller efter den 'nye ordning'. Dvs. jeg betaler for den strøm, som jeg bruger. Producerer jeg strøm, som jeg ikke selv bruger, så bliver jeg afregnet med 0,60 el. 0,80 kr pr. Kwh.
    Er der nogle udfordringer - særlige aspekter eller regler, hvis jeg får opsat en all-inclusive fra e-on ?

  • Hej Søren og Rikke

    Foreløbig er løsningen fortsat, at hvis man har solceller, så kræver det, at der er opsat en ekstra hovemåler, der sikrer at den strøm der skal forsyne ladeboksen, kommer direkte fra el-nettet. For at opnå en refusion af elafgiften, må ladeboksen ikke være forsynet med egenproduceret strøm.

    Vi følger sagen og melder bredt ud, hvis der er noget der ændrer sig.

    Mvh.

    Martin
  • Hej Martin.

    Takker - har netop bestilt en ekstra hovedmåler fra Energi Fyn og en all-inclusiv løsning fra jer :-)

    Vh. Søren

  • Hej folkens,

    Måske står det allerede ovenfor, men så en gang til for prins Knud...

    Jeg har el-varme og reduceret elafgift (jeg sparer ca 50 øre pr kwh).  Hvis man derefter gerne vil have en abonnement fra jer som giver reduktion, hvorfor er det så ikke muligt blot at få reduktionen reduceret med de samme 50 øre?

    Jeg har en måler monteret i min tavle og jeg går ud fra, at i også måler hvad der lades fra jeres ladeboks.  Hvad er egentlig problemet her?

  • Hej Thomas

    Den refusion man får i forbindelse med All Inclusive, er en E.ON søger om og efterfølgende udbetaler til vores kunder. Derfor er det et krav fra SKAT, at det er den faktiske strøm der løber gennem boksen som der søges refusion for. Vi kan ikke søge refusion for en mængde strøm, som i forvejen er omfattet af en refusionsordning eller har en nedsat afgift. Da vi ikke kan sikre, at den faktiske strøm der kører gennem ladeboksen ikke er den samme mængde, som den du modtager en reducere afgift for, så skal man sikre, at de to ting skilles ad, før man kan opnå refusionen i forbindelse med All Inclsuive. Det vil sige, at der skal etableres en ny hovedmåler, så strømmen til ladeboksen ikke blandes sammen med strømmen til den resterende del af boligen.

    MVH
    Martin
    Martin
  • Hej Martin
    Tak for dit svar
    Jeg har også solceller☺
    Hvilken type hovedmåler skal vi montere på strømudtaget til vores el bil, så vi kan få all inclusive?

  • Hej Michael
    Vi har ikke særlige krav til typen af måler. Ladeboksen har et indbygget tælleværk, som vi kan fjernaflæse.
    Kravet fra SKAT er, at ladeboksen kobles til en særskilt måler, der har en særskilt elaftale - men der er ikke tale om en bestemt type eller model.

    Med venlig hilsen
    E.ON Danmark
    Kundeservice
  • Hej E-on;

    Kan vi være enige om, at den ekstra hovedmåler kan etableres som en "lus" på hoved måleren fra DONG, der hvor 16 Ampere kablet løber ud i Carporten, således at man kan måle/dokumentere, hvor mange Kwh der er taget fra den totale DONG hovedmåler, og leveret ud I bilens batteri?
    M.a.o., at det ikke er dokumenteret, om den Kwh som løber ud I carporten er egenproduceret, eller købt med afgifter via DONG afregningen, men blot at det forbrug som løber ud I bilens batteri er mindre end eller = med den afgiftede strøm, som er købt af DONG, altså at antal Kwh "Fra-net" er lig med eller større end forbruget af Kwh på hovemåleren, som er tilsluttet bilens ladekabel?

    Kan du også bekræfte, at den ekstra Hovedmåler:

    1: Ikke som et lovkrav skal være en fjernaflæsbar måler?
    2: Ikke skal side udendørs med fri adgang, men gerne må side indendørs I målerskabet, side om side med DONG hoved-måleren?

    Venlig hilsen, Jesper
  • Jeg snakkede med Radius i går, og de sagde det kostede knap 140 kr om måneden i ekstra abonnement for en ekstra måler jf. det Eon beskriver her i tråden. Så er business casen så godt som væk for mit vedkommende... :o(
  • Radius svarede også via mail i dag (i går ringede jeg til dem):
    "Som prisen er lige nu koster det 465 kr. årligt pr. måler med eget aftagernummer (netabonnement)
    Processen er du kontakter en aut. elektrikker der kan forberede ny eltavle, kabelføring samt indberette installationsændringerne til vores afdeling nettilslutninger. Når henvendelsen er behandlet og din elektrikker færdigmelder sit arbejder, kan han samtidig booket tid til måleropsætningen. "
    Det læser jeg som, at det koster yderligere 465 kr om året :o(
  • Hej Jesper

    For at kunne få HOME-Charge All Inclusive, når man har egenproduktion af el, kræver det at man får etableret en separat hovedmåler - ikke en bimåler.

    Den nye måler skal være helt adskilt fra husets øvrige elinstallation, og den skal have sin egen elaftale tilknyttet.

    En autoriseret elinstallatør vil kunne fortælle mere om selve installationen, og dit elselskab vil kunne oplyse dig priserne.

    Når den nye hovedmåler er etableret, kan du bestille HOME-Charge All Inclusive og opnå refusionen.

    Med venlig hilsen
    E.ON Danmark
    Kundeservice
  • Nu forlyder det, at man hos CLEVER godt kan have solceller og ladeboks på samme måler OG få refusion alligevel. Skal jeg virkeligt skifte til CLEVER?! ;-)
  • Carsten har ret; har undersøgt det med dem for nylig.Skat/Lovgivning må være den samme uanset udbyder.
    Clever tager 699,00 kr./måned, imod 579,-kr. hos e-on.Clever refundere el- prisen 4 x pr. år, imod e-on's 2 x pr. år.
  • Hej Carsten og Jesper

    Vi arbejder på et flat-rate produkt til kunder med solceller, som er i stil med vores nuværende All Inclusive løsning. Sammensætningen vil dog ikke være den samme, da det fortsat ikke er muligt at søge refusion for elafgift ved SKAT, hvis en del af den strøm, der løber gennem ladeboksen er egenproduceret. Vi tilbyder vores All Inclusive løsning til en stærk pris, da den er baseret på, at vi kan indhente refusion hos SKAT.

    Generelt afholder vi os fra at kommentere på andre udbyderes produkter, da vi ikke kender den bagvedlæggende sammensætning af dem. Vi kan kun forholde os til vores egen forretningsmodel, og at HOME-Charge All Inclusive i sin nuværende form ikke et produkt, som vi kan tilbyde elbilkunder med solceller, elvarme, jordvarme og lign. ordninger, hvor der enten sker en egenproduktion som indgår i den mængde strøm, der løber gennem ladeboksen eller eksisterer en aftale om nedsat elafgift.

    Med venlig hilsen
    Martin
  • Godt at høre. Hvornår og hvordan sikrer vi os, at vi bliver de første der får mere at vide?
    Jeg vil inden for 3-6 mdr etablere solceller.
  • Tak, Martin/e-on,Men er det ikke så simpelt, at sålænge forbruget på ladestanderens måler er lavere eller = med den strøm man har registreret som købt fra el-selskabet, så er det afgigtsbelagt strøm man har hældt på bilen?Det er jo alligevel ikke muligt at fysisk skelne mellem en egen- produceret KWH, og en købt KHW, eks. fra Dong!Vh. Jesper.
  • Hej Carsten og Jesper

    Jeg kan ikke oplyse, hvornår produktet er på plads, men der arbejdes aktivt på det.

    Når man søger refusionen på elafgiften, så tager man udgangspunkt i den faktiske strøm, som løber gennem ladeboksen. Det vil sige, at strøm, som er egenproduceret, og som løber gennem ladeboksen, ikke er noget som der kan søges refusion for. Vi er i dialog med SKAT for at se, hvilke muligheder der ellers kan være.

    Med venlig hilsen
    Martin
  • Hvad med:Fra solopgang til solnedgang = ingen refusionFra solnedgang til solopgang = refusion
    Det tager ikke højde for de få der har investeret i batterier... men hvor mange er det når det kommer til stykket.
  • Hej Carsten

    Det er ikke E.ON der definerer refusionsreglerne, så selv om det er et ganske udmærket forslag, så er vi nødt til at følge reglerne, som de er lige nu.

    Med venlig hilsen
    Martin
  • Hej Martin

    Hvordan vil du/I så forsvare at I tillader at man gerne må flytte boksen til andre adresser? Hvordan vil I sikre Jer at boksen ikke bliver brugt andet sted, hvor der så ikke er betalt fuld afgift, eller på erhvervs adresser mm. Har set flere billeder på forums mm, hvor nogen bruger Jeres boksen på gratis offentlige CEE stik ved indkøbscenter mm. - Der er der jo hellere ikke betalt fuld afgift.
  • Hej Lars

    Vi tillader, at man tager ladeboksen med i eget sommerhus, men kun ud fra samme forudsætning om, at der heller ikke der må benyttes egenproduceret strøm. At tilslutte ladeboksen til et offentligt CEE stik er ikke tilladt.

    Mvh.
    Martin
    Martin
  • Hej EonEr der noget nyt i denne sag for os der vil have solceller?
  • Hej Carsten

    Der er desværre ikke nogen udvikling i sagen. Vi sørger for at melde ud via vores Facebook side, hvis det skulle ændre sig.

    Mvh.
    Martin
  • Hej Eon

    Hvad gør I for at presse på over for skat, så der kan komme en afgørelse i denne sag, som vel også omhandler os elvarme kunder? Der er snart gået 1 år!

    Er noget frustreret over ikke at kunne benytte mig af jeres HOME-charge All Inclusive og forstår ikke af denne afgørelse kan tage så lang tid. Det er jo praktisk muligt at lave den mindre refusionen til os elvarme forbrugere.

    Vi har elvarme og bruger langt over de 4000 kWh der er uden tilskud og skal derfor have en mindre refusionen. Det må være muligt, også juridisk!

    Løsningen med at etablere en ny hovedmåler, er desværre ikke muligt i vores situation.

    Med venlig hilsen
  • Hej Mads

    Vi forstår din frustration, og håber på at kunne give en mere uddybende svar på den anden side af sommeren.

    Vi har desværre ikke mulighed for at påvirke beslutningsprocessen mere end vi i forvejen gør. Vi så også rigtig gerne, at der kom en afgørelse, så vi kan agere ud fra den og kommunikere ud til de elbilister, som står i denne lidt specielle situation.

    Mvh.
    Martin
  • Hej e-on

    Jeg har et 2 fase solcelleanlæg (på faser L2 og L3) og en elbil der lader på 1 fase(fase L1) så det er ikke at der kommer solstrøm på min elbil.så bør det være muligt at få HOME-Charge All Inclusiv ?

    MVH.
    Tommy
    Tommy Nielsen
  • Hej Tommy

    Det er ikke en løsning vi kan tilbyde. Det er umiddelbart ikke muligt at splitte stikledningen op, på den måde du beskriver.
     
    Hvis man skal have en All Inclusive løsning, når man har solceller, vil det kræve en separat afregningsmåler fra netselskabet, som skal sidde før ladeboksen, og som dermed ikke blander den øvrige strøm sammen med den strøm der forsyner ladeboksen. Det er foreløbig den eneste måde,  at vi kan være sikre på, at den strøm der løber gennem ladeboksen kommer direkte fra el-nettet og ikke er egenproduceret.

    Med venlig hilsen
    Martin
  • Hvad er problemet med at strøm er egenproduceret ? det er vil kun hvis man har overskud af solstrøm at det er et problem, for før ellers siden vil den strøm som kom fra solcellerne til elbilen, jo blive købt fra nettet til husholdningen?
    Flemming
  • Hej Flemming

    Der er et krav om, at den strøm man søger refusion af elafgift for, skal være den faktiske strøm der løber gennem ladeboksen. Strømmen ses ikke som en samlet pulje, og derfor skal man sikre, at den egenproducerede strøm ikke når frem til ladeboksen, hvis man skal kunne opnå en refusion.

    Mvh.
    Martin
  • Hej e.on

    Jeg har hørt I måske snart kan tilbyde ALL-inclusive til husstand med jordvarme. Er der noget ny på vej?
    Vh
    Thomas
    Thomas
  • Hej Thomas

    Vi arbejder løbende på at udvikle og optimere vores produktportefølje, men vi kan desværre ikke kommentere på kommende produkter i forhold til, hvordan de er sammensat eller hvornår det eventuelt vil blive præsenteret.

    Vi håber, at vi inden længe vil kunne præsentere et produkt, som matcher dig bedst muligt.

    Mvh.
    Martin
  • Hej eon
    jeg har solceller på den "gamle" ordning :-) er der nyt omkring All inkl. refusion

    mvh martin
    martin d. simonsen
  • Tak til Martin og hans opfølgnings kommentar/spørgsmål til e-On.
    Har e-On et forventet outlook på, om/hvornå denne Solcelle begrænsning evt. matte bortfalde?

    Venlig hilsen, Jesper Jensen.
    Jesper Jensen
  • Hej Jesper og Martin

    Der er foreløbig ikke nogen ændring. Hvis det ændrer sig,  vil det være noget, som vi melder bredt ud via vores facebook side.

    Med venlig hilsen
    Martin
  • Jeg fatter ikke at man har 2 lade selskaber i DK, det ene mener man godt kan levere til dem med Solceller, det andet mener ikke. Hvis eon mener de ikke kan, så må det jo være ulovligt det Clever laver?
    Flemming
  • Hej Flemming

    Vi kan godt forstå, at det kan virke underligt, at et selskab kan tilbyde ordningen, når et andet ikke kan. Vi har ikke kendskab til, hvordan de øvrige selskaber har sat deres produkter sammen, og derfor kan vi ikke kommentere på dem.

    Som det er lige nu, kan E.ON ikke tilbyde et All Inclusive produkt, hvor afgiftsrefusionen er en del af det. Vi er i dialog, og har været det længe, med SKAT i forhold til udfordringen. Der er desværre ikke en endelig afgørelse endnu.

    Med venlig hilsen
    Martin
  • Hej !

    Jeg har solceller efter gammel ordning (1. årlig afregning). Jeg forstår godt, at man ikke kan give afgift refusion på 1,10 kr. pr. Kwh, når jeg ikke altid vil have har betalt afgiften, men kan man så ikke få ordningen, hvor man for hjemmeforbruget kun får de 1,18 Kr.pr. Kwh ?
    Det jeg overvejer er HOME All Inclusive plugin-hybrid ordningen.

    Hilsen Niels Knudsen
    Niels Knudsen
  • Hej Niels

    Vi udvikler vores produkter løbende, og vi har i det arbejde også fokus på en løsning til "solcelle kunder" og andre som refusionsudfordringen rammer.

    Vi kender desværre ikke til de aktuelle planer, eller til et kommende produkts indhold, men vi melder ud på vores hjemmeside og Facebook, når vi kommer en løsning nærmere.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Hej e-On

    Jeg har lige købt en PlugInHybrid bil.
    Jeg har luft til vand varmepumpe anlæg (El monteret okt. 2017) Anlægget er totalt separeret fra vores hovedmåler med egen måler fra OK nærvarme.
    Giver dette mig mulighed for at få HOME-Charge All Inclusive plugin-hybrid? Her er det jo muligt at fraregne forbrug der er brugt til opvarmning og giver tilskud og vores almindelige strømforbrug (Jeg får jo kun tilskud til den El jeg bruger til opvarmning) eller skal der også her separat måler for ladestationen? Eller har jeg slet ikke mulighed for at få HOME-Charge All Inclusive plugin-hybrid?

    Hilsen
    Axel Møller-Jensen
    Axel Møller-Jensen
  • Hej Axel

    Så længe vores ladeboks bliver tilsluttet til husets "øvrige el", og således er adskilt fra varmepumpe anlægget, er der ingen udfordringer i forhold til All Inclusive.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • hvordan kan det så være et problem at få all incl.med refusion,, når man har solceller ?? de har jo også en seperat måler, både returmåler i installations skab og måler på selve solcelle inverter :-) så det gi`r ingen mening :-( hilsen martin
    martin dreiner simonsen
  • Hej Martin

    Udfordringen er, at en del af vores udbetaling består af elafgift, som vi søger refusion for hos Skat. For at kunne det, skal man sikre, at du ikke i forvejen er fritaget for den elafgift som vi søger refusion af. Det gør man ved at etablere en ny hovedmåler med en separat elaftale, så strømmen til ladeboksen kører uden om husets øvrige el.

    Vi håber, at vi snart kan tilbyde et produkt til de kunder, der har solceller eller anden egenproduktion af el, så der ikke skal etableres ny hovedmåler.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • mit forbrug og min prodution er dokumenteret hos mit energi selskab, samt på min måler :-) trækkes de to tal fra hinanden er der en"rest" tilbage, jeg bruger mere end jeg producere, den rest betaler jeg vel fuld afgift for ?? og ville derfor kunne få refusion ?? er der gået politik i sagen :-) hilsen martin
    martin simonsen
  • Hej Martin

    Som det er beskrevet i denne tråd, er det desværre ikke så simpelt. Selvom man har bimålere, eller på anden måde kan dokumentere at man bruger mere end den mængde man får "rabat" på, er instruksen fra Skat klar; strømmen til ladeboksen skal være klart adskilt fra husets øvrige el, hvis man skal kunne søge refusion.

    Vi arbejder på et produkt, der tager højde for udfordringen, og det er godt på vej. Det er dog desværre for tidligt at sige, hvad produktet kommer til at koste- og indeholde.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Man kunne jo bare indføre en begræsning i jeres ladestation til solcelle ejere, så den kun kan lade når solen er gået ned og solcellerne derfor ikke producerer strøm :-). Det lader til E.on går glip af mange mulige miljøvenlige kunder med elbil og solceller på huset, som så  i stedet måske vælger konkurrenten - som mærkeligt nok ikke kræver installation af en separat måler hvis man har solceller eller lignende.
    Mvh Flemming
    Flemming Jessen
  • Hej Flemming

    Vi arbejder på et produkt, der muliggør All Inclusive til kunder med solceller, jordvarme eller lignende.

    Vi kender ikke til vores konkurrents betingelser, men udfordringen er at vi søger en del af vores refusion hos Skat - derfor gælder de regler, der er nævnt i denne tråd.

    Om vores konkurrent udbetaler refusionen uden at involvere Skat, kan vi desværre ikke svar på - men det kan være en forklaring på, at de kan tilbyde deres produkt til solcelleejere.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Hej E-on

    Jeg kan da godt fortælle hvad Clever gør, men mon ikke i ved til det? De søger ikke afgiftsrefusion for de kunder der har solceller. Dermed tilbyder de bare samme produkt til alle, men i princippet taber de lidt penge på dem med solceller, da de jo stadig betaler personen med solceller for den strøm der bliver forbrugt. Det er nok også derfor at E-ON er billigere end Clever :-) , men det viste i nok godt :-)

    Mvh. Flemming
    Flemming
  • Hej Flemming

    Det forklarer, hvorfor at vores konkurrent kan tilbyde produktet, men vi kender som sagt ikke til de øvrige betingelser - der må du kontakter CLEVER.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Et stort til jer i E.on Kundeservice for denne FAQ og jeres hurtige og tålmodige svar, god service (meget bedre end konkurrenten ). Jeg ser frem til at høre om jeres konkurrencemæssige løsning for solcelle, mv. ejere, snarest muligt .
    Mvh Flemming
    Flemming Jessen
  • Hej Martin/E-on. Du skrev i maj 2017 "Vi arbejder på et flat-rate produkt til kunder med solceller, som er i stil med vores nuværende All Inclusive løsning".

    Hvornår kan vi forvente det nævnte produkt fra jer til solcelle ejere? Jeg undrer mig over det kan tage så lang tid for jer, specielt når jeres konkurrent kan finfe ud af det, de tager selv tabet på den manglende afgiftrefusion til solcelle ejere. Vi ønsker alle at skifte til grøn energi og bidrage til mindre forurening, så virker det mærkeligt, at elbil og solcelle ejere der ønsker jeres All Inclusive abonnement straffes (om natten producerer solcellerne jo ikke strøm og også kun meget begrænset/ikke i vinterhalvåret)?
    Mvh Flemming Jessen 

    Flemming Jessen
  • Hej Martin/e-On;

    Flemming adresserer her et reelt og særdeles presserende problem, som har været gældende nu I snart 1-2 år i dette forum:

    Clever har lanceret en konkret, alternativ løsning for el-bil indehavere som har solceller, omend til en lidt højere fast abonnementspris pr. måned.

    Clever har desværre et ikke særligt attraktivt ladestationsnet, sammenlignet med e-On’s.

    E-on har i den mellemliggende periode uafladeligt svaret, at i vil imødegå Clever løsningen med en alternativ løsning, når formalia er afklaret.
    Det lader sig vist mildest talt vente på sig.
    Minder vel mest af alt om den gennemsnitlige sagsbehandlingsperiode på Teknisk Forvaltning, ved ansøgning om en byggetilladelse på en carport/tilbygning, altså måneder/år

    Vi er rigtig, rigtig, rigtig mange som nu efter flere års venten orventningsfult og seriøse afventer en MEGET SNARLIG LØSNING på jeres marathon tænkepause.

    I stedet for konstant at svare jeres stakkels potentielle el-bil kunder, at i “ser på mulighederne”, skulle vi så få klemt 2 visse legemsdele lidt sammen, og levere en løsning/svar, som vi potentielle kunder kan bruge til noget konkret ??

    Venlig hilsen,
    Jesper Jensen
    Karlslunde.
    Jesper Jensen
  • Der kommer ikke nogen løsning, E-on har valgt ikke at ville have kunder med solceller. (For ellers have de et produkt nu) Vi har købt Clever, men det gør jo så også at man ikke skifter igen, fordi installations udgifterne er så store.
    Flemming
  • Når man nu tænker på at gruppen af solcelle ejere og gruppen af elbil ejere har en ikke ubetydelig fællesmængde er det dårlig købmandskab ikke at få de kunder med.

    Casper Steinhauer
  • Se nye indlæg under "Jordvarme":

    Hej Allan

    Vi kan som noget nyt også tilbyde en version af HOME-Charge All Inclusive til solcelle/elvarme kunder. Det er endnu ikke meldt så "bredt" ud, men det er bekræftet for ganske nyligt.

    Det går ud på at man får en reduceret refusion på 1,18 kr. per kWh, da vi så ikke søger refusion af elafgiften hos Skat.

    For at opnå den fulde refusion på 2,31 kr. per kWh, kræver det fortsat at boksen installeres på en ny hovedmåler, med separat elaftale.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice24 Apr 
    • Hvordan bestiller man det?


    • Det lyder super at i begynder at give refusion til folk med reduceret elafgift.

      Jeg har en Kia Niro plug-in hybrid.

      Er det rigtig forstået at dette vil koste mig følgende

      Installation (har relæ og cee stik monteret, så alt er klar) 1295 kr.
      Abonnement pr/mdr 279 kr
      Refusion pr. KWH 1,18 kr.

      Hvis man nu vil ud af aftalen f.eks pga at refusionen bortfalder er det så muligt at købe laderen til en fornuftig pris eller skal den leveres tilbage?


    Flemming Jessen
  • Dejligt at det nu synes at lysne for Jordvarme/Solcelle kunderne.
    Hvad er priserne for en Tesla Model S kunde ht. måler/ladestanderpris, når man selv har stik installeret i forvejen, samt månedlig abonnementspris, refusionssats etc?

    Jesper
  • Ordningen med at få refusionen godtgjort med et mindre beløb ( 1,18 kr. i stedet for 2,31 kr.) er rigtig god for dem der har netto ordingen og har overskudsstrøm i forbindelse med  solceller, men hvis el-forbruget pga. opladning af bil ender med et større underskud, der jo skal betales med det fulde beløb inkl. afgift til forsyningsstedet, er ideen ligesom væk. Jeg har ca. 1000 kwh i overskud  om året, så jeg overvejer en hybrid bil.  Alt andet vil ellers blive  jo være ret dyrt for mig.

    Niels Knudsen
  • Hvorfor skulle det tage Eon 1½ år at komme med denne version af HOME-Charge All Inclusive til solcelle/elvarme kunder, den lå jo lige for, meget sløvt!  Desuden burde Eon give en lidt større refusion end de kr 1.18/kWh, de sparer jo en del administration ved ikke at skulle søge refusion fra Skat for elafgiften og sende videre til kunden?
    For en Kia Niro PHEV med et 8.9 kWh batteri vil det tage 3 år førend startprisen på kr 1.295 er tjent hjem hvis man kun lader derhjemme 30 dage per måned (og lader batteriet helt op hver gang), og selvfølgelig meget længere tid hvis man ikke får ladet hver dag, f.eks. når man er bortrejst på ferier og lignende. Stadig mærkeligt, at Clever kan give fuld afgiftsrefusion og Eon ikke kan/vil.
    30 x 9 kWh x 1.18 kr = kr 319 - kr 278 abb. = kr 41 overskud på måned til at afdrage min. startprisen på kr. kr. 1.295? Fordelen er så, at man har en "fastmonteret" Eon ladestation derhjemme (hvad sker der hvis Eon ladestationen bliver stjålet, den repræsenterer jo en stor værdi?) og også kan lade på Eon offentlige ladestandere på motorvejsparkeringspladser, hvis man ellers gider holde der holde der op til 2½ time mens bilen bliver opladet.
    Flemming V. Jessen
  • Hej Jesper

    Priserne for produktet er de samme, eneste forskel er den reducerede refusionssats - 1,18 kr. per kWh, imod de 2,31 kr. per kWh.

    Til en Tesla vil det koste 1.295,00 for en ladeboks til montering i eksisterende CEE-stik, og derefter 679,00 kr. om måneden.

    Man betaler sin egen strømpris hjemme, og får så 1,18 kr. retur for hver kWh man lader på boksen.
    Al offentlig opladning er inkluderet i abonnementet - man har derfor fri adgang til alle vores offentlige standere.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Hej Flemming

    Vi kan ikke svare dig omkring CLEVERs præcise vilkår eller priser, eller under hvilke forudsætninger at de udbetaler den "fulde" refusion på 2,31 kr. per kWh.

    Så længe du følger vores anvisninger for montering af ladeboksen (at den skrues fast på din væg, med det medfølgende vægbeslag), vil du som udgangspunkt ikke hæfte for en ny boks, hvis den bliver stjålet.

    En Plugin-hybrid kan ofte ikke hurtiglade, det er kun elbiler der kan udnytte den ekstra kraft. Derfor har du ret i, at en hurtigladestander ikke er så "hurtig", når det er en PHEV med et lille batteri.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice
  • Hej, mange tak for hurtigt svar og fint i tager risikoen ved et evt. tyveri af korrekt monteret Eon ladestation - og det heller ikke koster noget at returnere jeres ladestation ved abonnements ophør :-).

    Desværre kan det pt. ikke betale sig for mig at tegne jeres "solcelle" abonnement når kWh refusionen er så lav, men godt I endelig fik muligheden med i jeres sortiment. Man lader jo som regel sin el eller hybrid bil om aftenen/natten/vinteren når solcellerne ikke producerer nok strøm til opladningen, så er det surt, ikke at få refunderet elafgiften som andre kunder uden solceller.

    Det ville være rigtig smart om man frit kunne vælge, "roame", om man ville lade fra en Eon (typisk placerede ved motorvejene) eller Clever (typisk placerede i byerne) offentlig ladestation, det ville resultere i meget ekstrasalg for jer begge og mere optimal udnyttelse af den dyre infrastruktur?
    Flemming V. Jessen
  • Hej Flemming

    Roaming er en god ide, netop så man ikke skal have en masse ladekort og betalingsløsninger med sig på farten. Der er dog ikke et samarbejde med CLEVER på nuværende tidspunkt.

    Vi arbejder i øjeblikket på en fælles nordisk systemstandard, så man vil kunne bruge sit danske E.ON ladekort i de lande, hvor E.ON er repræsenteret. Det kommer vi med mere information om, når vi ved noget mere konkret.

    Derudover er vores tyske moderselskab angivet som partner på www.plugsurfing.com, hvor man via en app har adgang til en masse ladepunkter i udlandet, uden at skulle være fast kunde hos de enkelte selskaber.

    Med venlig hilsen
    Kundeservice

Tilføj kommentar eller skriv et nyt indlæg

Dit navn og indlæg kan ses af alle.Din e-mail vises aldrig offentligt.